La Pesta a Santa Maria d’Arenys és un espectacle dedicat a enriquir la festa de Sant Roc d’Arenys de Mar. La nostra missió és aconseguir una àmplia repercussió de les arts escèniques que programem. Per això s’ha dissenyat un pla de difusió i comunicació per tal de difondre-les. Aquest pla està dissenyat en diversos eixos com són la publicitat; la creació i formació de nous públics; el coneixement i la fidelització del públic actual; potenciar la marca; crear comunitat; i millorar la comunicació interna.
El denominador comú d’aquest pla és millorar la imatge corporativa de l’entitat i l’espectacle amb un nou cartell. El posicionament de la imatge en un imaginari col·lectiu no és fàcil i si valorem els impactes que té La Pesta són molt curts en el calendari. Per aquest motiu, s’ha dissenyat un cartell que posa molt d’èmfasis a la marca, com la portada d’una revista on destaquem el nom, i va acompanyat d’una il·lustració d’un morber que ens recorda els personatges de l’espectacle i del dia 15 d’agost.

El cartell està inspirat en portades gràfiques de la dissenyadora, Malika Favre’s, que ha fet cobertes de la revista New Yorker i també el cartell de la Mercè de l’any 2021. Una taca de color vermell corporatiu que crida l’atenció i s’equilibra amb els altres dos colors corporatius de l’entitat, el blanc i el negre. La proposta fa un joc de contrastos i formes geomètriques que desemboca en una mirada gràfica del personatge que ens intimida i a la vegada ens atrau.
Amb això, es pretén millorar la creació de públic més jove que no té l’hàbit de consumir cultura popular marcant les seves prioritats en altres activitats. Per adreçar-nos a aquest públic, es treballarà amb plataformes digitals que siguin més properes a ells. D’altra banda, s’haurà d’elaborar en l’àmbit de xarxes socials i plantejar-se obrir-ne de noves per estar connectat amb el públic més jove.
Un dels principals objectius de comunicació per als pròxims anys és crear una comunitat d’espectadors que siguin ambaixadors de la marca La Pesta d’Arenys. Aquesta fita ja fa anys que està en marxa amb la ferma aposta amb els concursos de fotografies de les xarxes socials. No obstant això, per als pròxims anys es pretén reforçar aquesta comunitat creant-ne una de nova: la comunitat digital.